onsdag, oktober 03, 2007

en ny, större jag.

Sitter och försöker smälta siffrorna på vågen, samt magmåttet. I´m huge!
Har redan gått upp 12 kg!!! Och magmåttet ligger på 31 cm( 2 cm över normal). Jag är i v. 30. Herregud, var ska detta sluta? Nu börjar den här graviditeten skilja sig rejält från den tidigare. Med ett undantag. Även denna bebis ligger på tvären och gosar in sig i mina revben. Och stadiga hjärtljud på 140. I min glada fantasi inbillar jag mig att jag egentligen är i v. 34-35 och snart ska kläcka. Det vore nåt! I verkligenheten tänker jag att jag ska hoppa över bullar och choklad som mellanmål och hålla mig till mandariner och äpplen. Men allt är faktiskt mkt godare nu än vad jag kommer ihåg att det var förra gången. I övrigt låg blodvärdet på 110 och blodtrycket på 111/67 vilket väl är lågt men iallafall inte sämre än förragången.

Nu ska Big fat mama jobba.....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hur lite gick du upp med Molly då? Eller gick du upp det mesta på slutet?

Anonym sa...

Jag gick upp 16 kg med Molly, och det flesta kg sista veckorna...Men eftersom att mycket annat inte alls liknar magen med Molly så kanske det stannar upp nu. Mest häpnadsväckande är magens mått. Med Molly i v. 30:26 cm. Med den här jättebebin 31cm. Och då ligger den ändå på tvären. Jaja. det är bara att vagga på.

Maria Kvickström Enquist sa...

Hello big mama!
Låter väldigt lik mina graviditeter. Gick upp snabbt med Edwin och undrade var det skulle sluta men i slutändan blev det ändå några kilo mindre än med William. Men räkna med att behöva pressa ut ett tyngre mirakel denna gång.... men det fixar du ju gallant!

Grattis till vagnen! I love Urban syskon!
Kram

yogamamma sa...

Precis som det är för mig nu! Jag har också större mage än förra gången och har gått upp lite mer. Känner mig höggravid, och som sagt, två månader kvar!

Kram Marika