måndag, oktober 29, 2007

runda fötter och korvfingrar

Det sväller både här och där. Mina annars rätt slanka fingrar och fötter är oigenkännliga. Mina minimala läppar verkar fram på småtimmarna fått sig en dos botox. Och så magen, kulan som står rakt ut och upp. Då har jag inte ens nämt brösten- ett DD kapitel. Och nu är vi inne i vecka 34 och jobben hopar sig. Har i all min tjusighet blivit fotad av PT i mitt skapakursande idag. Nästa vecka väntar biblioteksäventyr runt om i Piteå där jag spelar en gravid Lovis ( kanske lyckas komma med på bild i lokalblaskan även där?)Heltidtjänsten den här månaden avslutas med 8 timmars föreställningsarbete i v 37 i skellefteå. Jag vill inte ens tänka på hur jag kommer att se ut då. Och hur det kommer att kännas. Men jag kommer banne mig inte att vara uttråkad....

hallelulja!

.....men oj vad jag längtar efter julgran och julstakar och juleljus. Kan det aldrig bli advent? När får man börja spela julskivorna?

4 kommentarer:

Mari sa...

Jag tycker i alla fall att du var jättefin i tidningen!

Och om julmusik så tycker jag att man ska passa på att njuta av julstämningen även om den infinner sig i slutet av oktober.

Zandra sa...

Jag tycker att du gör det jättebra som jobbar. Tur är ju att du gör ngt som du verkligen tycker är roligt.

Jag längtar också jättemycket till julen. Julbaket ligger väldigt högt.

Kram

Maria Kvickström Enquist sa...

Jag tycker att du ska spela julmusik på högsta volym för bebisen! Härligt att du har något att göra de sista tunga veckorna innan förlossningen. Men lova att ta det lugnt mellan jobben. Flytten har gått bra, imorgon väntar (förhoppningsvis) många trevliga inköp i stan.
Kram från Siggis.

Hanna sa...

Maria- Vi tänker på er varje dag och pratar ofta om allt ni har framför er med nytt hus och ny stad, tänk så kul! Har ni kopplat in telefon? Lycka till med shoppingen och njut av tillvaron! Kram kram!