onsdag, oktober 10, 2007

om att vara gravid vid juletid

Nästa vecka börjar jag jobba heltid. Samtidigt som jag går in i v.32.
Det känns bra fast baklänges. Gjorde samma resa med Molly fast tvärtom. Blev först halvtid ( v.21) och sedan heltidssjukskriven (v. 31) NU tänker jag jobba till v.38 och sedan får det vara nog.Det är ju lite som ska fixas innan ankomsten. Och julen står för dörren. Julklappar! Vem ska köpa dom? Jag har sjukt stor lista på presentinköpsfronten. Bara det faktum att jag har 7 syskon.....

Iallafall vill jag åka till Ikea och titta och klämma på nyinkomna julpysslet. Första julen med hus att pryda lagom mkt. Vi kan tex ha julgran iår. Första någonsin i våra gemensamma julår. Jag röstar på en i plast. Tror inte att prio 1 kommer att vara att dammsuga barr i slutet på december. Men en schysst julkrubba av playmobil skulle inte sitta fel, jag har ju redan de tre vise männen.....

Så när åker vi då? Haparanda here I come!

2 kommentarer:

MiTTSeTTe sa...

Hejsan! Det är mycket som man vill göra, men man måste vila oc hinna njuta! Själv har jag svårt att bara ta det lugnt, med det är ett måste! Att få dra ner på sin vilja och egna förväntningar är svårt.
/kram från en som kämpar med att inte göra nåt!

Anonym sa...

Plastgran rockar. Jag vägrar riktig. Ungarna bryr sig i alla fall inte! Jag tog in en mini-gran förra året och jag hade barr överallt in till mars någon gång.