torsdag, maj 15, 2008

dagen idag

Det snöar återigen. Jag ska sluta klaga på vädret, jag lovar, men det är lite deprimerande ( och ja, jag har inte så mkt att vara lessen för annars) Känner mig trött och sömnig och Majken vaknade halv 5 i morse och var på ett strålande högljutt humör. Som tur var fick vi somna om ett tag när Molly och Johannes gick upp kl sex. Jag misstänker att det är tänder på g, hon dreglar och biter som besatt i allt hon kommer åt.

Igår märkte jag att det är dags att fylla på i Mollys garderob. Länge har vi haft ett slags köpstopp för henne då det dels har varit problematiskt att klä på henne och hon haft hur mkt som hellst att välja mellan ( arv, nytt och secondhandfynd) Jag har med jämna mellanrum rensat för att få plats med allt. Men nu vänder det. Storlek 98 som hon haft for ever är för litet! Kvar finns lite klänningar och några entaka tröjor från julens klappskörd. Och byxor med fläckar och hål på knäna. Nåja, det går ingen nöd på henne direkt, men lite nytt kommer att införskaffas nästa barnbidrag.

Ikväll rensar vi ut min gamla gamla lägga där även min bror och min mamma bott under senare år. Det lär ta på krafterna så jag ska försöka slappa fram till dess. Och äta. Gäsp!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, nu är det jag igen som rensar i förrådet. Storlek 104-116?
Det finns resurser hemma hos oss nämligen. Vissa har hunnit en sväng till Agnes men kommit tillbaka igen. Min syster har ju fått en kille som knappast vill ärva alla fina Judith-kläder och får vi en till tjej någon gång är det inte särskillt "modernt" längre.Det blir ju nästan 10 år emellan isf.
Svänger förbi med en kasse utvalda grejer någon dag. Tycker det är så trist att det bara ligger till ingen nytta. Vilken skostorlek har hon förresten ;) ? Kram

Anonym sa...

å tack fina du!japp 104-110 typ. Hon har rätt stora fötter, men drar från stk 26 ungefär och uppåt. Kom gärna förbi vi är oftast hemma. kram!

Anonym sa...

lägga? vad är det?

Anonym sa...

lägenhet....