tisdag, maj 13, 2008

tappade kilon hos oss på backevägen

Jag har börjat tänka över mina matintag och godis, fika och mackor har varit överstrukna på stoppa i munnen-listan sedan nästan 4 veckor tillbaka ( med vissa undantag såklart) Det har i dagarna resulterat i 3 kilo ner och några cm mindre runt midjan. Jag behöver inte gå ner i vikt men däremot behövde jag ändra på kosten. Det känns toppen om än ibland lite tråkigt. Och jag vet att jag måste vara ganska hård mot mig själv med förbuden för det ena leder till det andra och snart sitter jag med handen i godispåsen varje dag. Det vill jag inte.

Det här nya livsmönstret har dock lett till nergång även hos min smala make, som redan innan såg slimmad ut. Han blir därför f o m nu satt på gödning. Bjud honom gärna på godsaker, mackor och glass! Hög förbränning är hans förnamn. Målet ( mitt) var att jag skulle väga åtminstone lite mindre än honom. Nu ligger vi lika. Orättvist. Dessutom fick han en släng av sitta-på-toalettsjukan vilket inte förbättrade situationen. Så vi jobbar och drar åt olika håll just nu. Bara så att ni vet.

Å fy bubblan va bitter jag blir när jag ser att det är sommarvärme i sthlm. Jag vill lapa sol!

2 kommentarer:

Anja och Jonas sa...

Åååh vad duktig du är! Jag har också försökt dra ner på fikandet, men av någon anledning går det lättare när inte Jonas är hemma. Han triggar igång mitt fikasug! Förra veckan när han var i Vuollerim och jobbade, inte ett enda fika. Denna vecka när han är hemma, kan inte längre räkna fikastunderna...
Suck, men jag har börjat på mamma och bäbisjympa i allafall!

Anonym sa...

Hello,

Tänkte precis efter ett tag (ibland lönar det sig) och kom då på att Judith fick cyckeln i 4års present, så det kan ju faktiskt hända att den är lite stor till Molly... men ni kan ju i alla fall komma förbi och testa den.