tisdag, maj 27, 2008

kombinationen barn/skriverier

Det är många som jobbar och har barn hemma samtidigt. Just nu gör jag det också. Jag snor åt mig tid när Majken sover eller roar sig på golvet och Molly antingen är sina 15 timmar på förskolan eller roar sig på eget håll. Det blir många pauser och en viss växande frustration, från både min och barnens sida. Samtidigt känner jag mig kreativ och effektiv och hinner mer än vanligt. På måndag nästa vecka ska manuset till sommarens Soltrollsäventyr i Badhusparken vara klart. Det går nog som smort, jag har lagt en mycket bra grund idag på förmiddagen med Mia som Majkenpassare.

Det märks att det börjar bli sommar här uppe. Grönska på träden och lite varmare i luften. Ikväll när vi gick på promenad genom stan satt det folk på uteserveringen och drack en öl, en tisdagkväll! Jag välkomnar sommarlivet, det är intensivt och kort, men härligt!

Inga kommentarer: