torsdag, maj 29, 2008

em-tipset


Efter ett digert manusarbete under dagen som följdes av sol och barn och mantid, kvällspromenad och långkompistelefonsamtal har jag nu parkerat mig framför superguiden EM. Här ska läsas på inför det kommande klassiska EM-tipset ( som är en kvarleva från Johannes gamla jobb) Hade nämligen tänkt försöka mig på att vinna i år. Och då krävs det lite fotbollsuppdatering samt massor med tur. Tipset går till på följande sätt. En tabell skickas ut till alla tävlande där man ska fylla i hur man tror att det går i alla kvalmatcher (vilket lag som vinner och hur många mål som görs) tippa vilka som därigenom går till kvart, semi och final. För rätt tips ges poäng och när hela alltet är över får vinnaren 60 % av insatserna ( det kostar 100kr att delta)

....så för att jag ska stå på segerpallen iår, ovanför min käre make, är det slut på bloggandet och raka spåret in i fotbollsbibeln på 204 sidor.....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Losers! Vem vann gruppspelet förra gången?? va? va?

Anonym sa...

det har jag förträngt och säkertmin man också. Men det var väl en turgubbe.....

Anonym sa...

Jo, gruppspel muppspel. Sedan var fikadagarna över för Bävve.

Jag känner vart det lutar. Och det blir en skräll igen. Alltid skrällar i EM, aldrig i VM.

Och min älskade hustru kommer absolut inte att klå mig i tabellen. Då ska jag käka upp min gamla mössa. Utan käppschupp.

/Verkmästare Lidström

Anonym sa...

jag säger bara: gruppspel: tjitjing!

När hade du dina fikadagar vid förra tipset då Verkarn? nä, just det. MOHAHAHAHAHAAA!