fredag, maj 23, 2008

morgónbestyr


Har jag berättat att jag har fått ett vilddjur till tvåa?
Majken har förvandlats från sött sovande till ett vaket skrattmonster. Hon är hur glad som hellst och lika stilla som en hoppande groda. Jag är allvarligt oroad över att hon ska ta sig ur vagnen och spjälan om jag lämnar henne där ej övervakad. Hur skulle det gå till kan man undra? Majkens tillvägagångsätt är enkelt. 5 månader gamal sätter hon i fötterna i marken och lyfter yogavigt upp magen i vädret och skjuter ifrån. Då åker man uppåt. Man förflyttar sig. Hon försöker göra detta på mage också med effekten att hon stöter nosen i marken-inte lika kul!

Nu sover hon och Molly ritar enligt bilden i en målarbok. Jag ska sluta blogga och börja städa. Eller sätta mig med nya deckaren på trappan med en mjölkig kaffe? Tror jag tar det senare alternativet.

1 kommentar:

Zandra sa...

Åå va jag saknar er! Känner det bara mer och starkare när jag läser alla fina inlägg du skriver. Men nu är det bara en månad kvar :)
Ska bli spännande att få se hur stor Majken har blivit, och Molly med självklart. Saknar er!

KRAM