fredag, juli 11, 2008

nattliga rutiner

De senaste veckorna har handlat mycket om sömn, eller Bristen på Sömn.
Majken och Molly turas om att vakna någongång kring 05 och väcka varandra. Då har jag hunnit vara vaken flera gånger. Gjort välling till matvraket och stoppat in tutten när det ramlat ut. Hjälpt Molly på toaletten och stoppat om henne.

Inatt har det sett ut såhär: gick och la mig kl 22.30. Vaknade till då Johannes kom till sängen ca 23.30. Gick med Molly på toaletten kl 24.00. Tog upp Majken ur spjälsängen 02 eftersom att hon låg och bökade. Gjorde välling kl 03. Sov sedan ostört till 05 då Molly steg upp och började leka i sängen. Majken vakande tio minuter senare och då slet jag mig upp.

Igår gjorde johannes morgonen så han tar sin del. Vi turas om med sovmorgon. Men det är jag som vaknar på nätterna, van att amma som jag är. Det sliter att inte sova mer än två timmar i sträck. Men jag vet att det är övergående.

Snark.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å, vad tungt!
Jag relaterar fett!

Annas resa sa...

Du har en utmärkelse att hämta hos mig, Hanna!