tisdag, juli 01, 2008

utmaning

dessa frågor har jag svarat på uppmuntrat av Ewa
Skrev dom för en tid sedan men har inte hunnit/kommit ihåg att publicera förän nu, därav käns punkt 1 lite pase



Fem saker som finns på din att -göra- lista- idag

1. Göra välling kl 05 till Majken

2. Packa skötväskan med babymat och annat man bör ha med sig när man ska vara ute en förmiddag, klä på två bångstyriga barn och mig själv och göra detta för att vara ute i tid så att alla fynd inte försvunnit från "Din Stil" kl 10.00

3. Gå till badhusparken och se Soltrollet kl 11 samt luncha och leka med Molly och Majken.

4. Gå förbi bokhandeln och kolla om "Tusen strålande solar" i pocketversion kommit än.

5. Laga middag med två hungriga trötta barn och tom mage ensam utan man som jobbar över.



( alla punkter är avklarade!-hurra)



Vad gjorde du för tio år sedan?



Bodde i ett rum i en lägenhet i centrala sthlm. Gick kulturamas Teaterstudio och tog för mig av livet i storstan. Gick ofta på teater och bio, men snålade och levde på studiebidrag. Var tillsammans med Johannes som gjorde sitt exjobb och bodde på ringvägen och även i Luleå en period. Jag kom till insikt att det var pedagog jag vill bli, inte skådespelare, under dethär året.



Ställen jag bott på:



Höglandsnäs, Annelund, centrala Älvsbyn, Öjebyn, Backevägen, Kolmilavägen, Luleå- studentrum på gamla psyket, Rosengatan sthlm, Luleå Docentvägen, andra hand i Aspudden, andra hand i Brandbergen, bostadsrätt i Rotebro, Plåthus i Peru på 2.700 m och sen efter en mellanlandning i Rotan igen flyttade vi tillbaka till barndomens gata Backevägen! ( två hus nedanför mitt gamla)



Fem saker du skulle göra om du var biljonär:



1. Hyra in vit arbetskraft som gör klart den tråkiga delen av renovering.

2. Köpa en lägenhet i sthlm så att vi kan bo där när vi vill hälsa på alla eller bara njuta av atmosfären

3. Resa med familjen och bjuda med kompisar, nån gång per år. ( fast det måste ju bli mkt tåg med tanke på miljön!)

4. Äta god lagad mat av andra oftare.

5. Bygga ett kulturhus och strössla pengar på barn och ungdomskultur



Fast det är klart, skulderna skulle jag också betala av och gärna mina nära och käras också. Och placera endel.

Jag utmanar Mari, Zandra, Ulla , Lisette och Sanna att besvara samma frågor! kram på er och tack för utmaningen Ewa:)

Inga kommentarer: