måndag, januari 26, 2009

det finns inte plats för Majken

Majken ska tydligen inte alls börja förskolan.Hon har inte stått i dagiskö länge nog. Inte föräns i mars har kommunen skyldighet att erbjuda oss ett dagis. Och just nu finns det ingen plats överhuvudtaget i Piteå. Jag undrar stilla hur det ska hinna ändra sig på en månad. Enligt tidigare samtal då det inte skulle vara några problem har vi bokat upp oss på jobb. Jobb som vi är glada över att ha och är rädda om ( dom växer inte på träd om man säger så) Kvinnan i luren föreslog att vi skulle skjuta upp att börja jobba. Men det hanlar om fjuttiga 24-25 timmar i veckan som vi behöver barnomsorg. Jag vet inte ens om jag har ett jobb att gå till i sommar. Jag blir så trött.

nu fattas bara att vi får plats i norrfjärden eller rosvik eller nåt annat långtbortställe.

suck

hur har ni löst det?

tillägg: jag vill poängtera att vi är MYCKET nöjda med den förskola vi har och såklart inte tycker att det här är deras fel. Det som känns tråkigt är att vi verkigen försökt planera detta men fått olika svar från kommunens håll. Ibland blir det inte rätt hur man än gör. Och säker kommer vi att bli nöjda i slutändan. Det känns iallafall som att vi blir straffade för att jag vill jobba när vi ( johannes) har dagar kvar att ta ut.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gripen har ju ett dagis för "tillfälliga placeringar", där gick Olle innan han fick sin "riktiga" plats. Vi var jättenöjda, många fröknar och få små barn som verkade ha det jättemysigt var det! Kanske nåt att kolla upp?

MiTTSeTTe sa...

Vad hemskt! Vi får se vart Matja hamnar, kanske hon får följa med mig på jobbet!? Hoppas att det ordnar sig till det bästa.
/lram

Anonym sa...

Nä, vad trist. Hoppas att det löser sig på något vis. Privat dagmamma?

Anonym sa...

Har ni dagar kvar så kan man väl ge till en mormor eller morfar eller likande?

Anonym sa...

Det finns ju faktiskt många bra förskolor i Piteå så det löser nog sig.