onsdag, januari 28, 2009

på möte med en ettåring


Idag har jag varit på möte, med Majken som följeslagare. Det gick inte så bra. Jag kände det på mig redan på morgonen. Jag har liksom legat av mig min hemmamammaroll. Slarvade med frukosten, hittade inga kläder ( varken till mig eller till Majken) blev sen till dagis, hann inte tvätta håret och glömde snuttefilt och tutte hemma= inget skrikskydd. En massa kulturföreningar och jag skulle berätta vad vi gör i piteå. När en timme gått och Majken roat sig med cheesecake, mjuk dinosaurie, leksaksbil och pipanka blev hon less och protesterade. Lagom till att det var min tur att prata. Med en gnällig unge i famnen är det inte så lätt att prata, eller komma ihåg vad man ska säga, eller att göra ett lugnt och samlat intryck. Det blev inte bra helt enkelt. Men fort gick det. Och jag var svettig när alla andra frös.

Huvva!

-fast lite skönt också att jag inte längre är erfaren hemmafru utan svettig karriärist ;)

4 kommentarer:

Anja och Jonas sa...

Apropå svett och alternativ deo: Thai deosten, både jag och Jonas teskör just nu, hittills positivt! Milöjvänligt och aluminiumfritt alternativ! Man kan även använda bikarbonat eller aloe vera... inte testat ännu dock ;o)

MiTTSeTTe sa...

Jag kör med Aloe Ever-shield deostick, det också miljövänligt och aluminiumfritt...Kanske inte skulle ha hjälpt dig idag!! En nanny vore kanske bättre!? Men inte lättare dock!
/Kram

Anonym sa...

Ta med en skumgummihjälm och lite att klättra på så håller majken sig nog sysselsatt medan mamma gör Business. Eller ha halltid möte i gympasalar md ribbstolar!

Anonym sa...

Att gnida sig med en nanny under armarma hjälper nog föga.