tisdag, januari 13, 2009

sjuka barn med friskt humör

Molly har feber och Majken har diaree. Med mig är det bara bra, jag har jobbat och vilat upp mig medan Johannes har slitit här hemma med barnen. Nu börjar mitt skift på backevägen och onsdag torsdag är jag mamma. En bättre mamma som har jobbat kreativt i dagarna två med planering och schemaläggning av vårens kurser.

Huslig som jag är när jag får jobba några dagar, bakade jag rågrussinbullar idag. Dom blev fantastiska och receptet hittade jag i Leilas bakbok som jag fick av mamma i julklapp. " Till min lilla gottegris"

Jag har även tagit lite tag i min längtan efter handarbete och köpt 3 provgarnystan, en virknål och lånat introböcker i virk och stickning. Var köper jag billigt garn på nätet ni som vet?

Nu ska surfa runt lite innan det förhoppningsvis blir lite mer sömn än igårnatt.

4 kommentarer:

Livet på Storgatan sa...

billigt garn köper du på tallbodan i blåsmark!! de du puss

Annas resa sa...

Virkning rules :)

Testa att köpa garn på www.sticknet.se Billigare än ganrbutiken här i stan och rätt snabb leverans.
Lycka till!

MiTTSeTTe sa...

Du kan ju virka nåt med mattrasor, finns superbilligt på reprisen, fina fårger också!! Lycka till och krya på er!
/Kram

Maria Kvickström Enquist sa...

Snygg ny frissa och jättefint utseende på bloggen! Ja, de där systrarna Nilsson är fantastiska, synd att det är så långt för mig att åka till Piteå för att bli klippt. Annars hade jag anlitat Challan bums, just nu ser jag inte klok ut i håret.
Jag har också börjat virka. Jag har gett mig på mormorsrutor och det är SÅ roligt och rogivande. Småkillarna väljer färg och jag virkar, storkillen tycker att jag är osocial.
Kram, kram från Siggis