lördag, januari 03, 2009

upp till bevis


Följande lovade jag att försöka ge mig själv inför 2008:

-en ny dator
Inköptes en pc av märket LG som jag är nöjd med. Ibland suktar jag fortfarande efter en mac och undrar om jag skulle satsat på det istället. Men kanske nästa gång. Tydligen förbrukar man en dator på 2-3 år nuförtiden.

-tid avsatt varje vecka för författarkortleken ( www.forfattarkortleken.se)
Så blev det inte. Men jag är fortfarande sugen på det. Men skriver mycket annat.

-yoga-dvd för träning när stora tjejen är på dagis och lilla övar sig själv på golvet
Mina intentioner var goda men viljan räckte inte till. Jag gjorde ett försök, sen deppade jag ihop över hur otränad jag var och yogadvd samlar idag damm i en låda. Tyvärr.

-miljötänk och krav/rättvise-märkta varor ( blir det tygblöjor?)
ja, vi har levt efter det motto under året men tygblöjor använder vi inte. Satsar på att Majken ska bli blöjfri tidigt istället.

-ett nytt spännande jobb med bra lön!
Ja och nej. Ett nytt spännande jag fick jag, men inte så bra lön. Kan inte säga att jag är förvånad. Man blir inte rik på en dramapedagoglön, om man säger så.

1 kommentar:

Anonym sa...

Även om det inte blev tygblöjor så har ju ni gått en annan väg, kolla här http://www.edenbaby.se/pages/ec.php
Jag tycker ni verkar miljötänkande och medvetna i alla fall, trots inga tygisar!