måndag, januari 19, 2009

om att bo i hus och vara vuxen

Jag bor i hus och har man och barn och jobb och volvo. Jag betalar en massa räkningar och torkar snor och tvättar kläder och stryker på pannan och gör matlistor.

När jag tänker på det och barnen sover känns det underligt. Jag är fortfarande 5 år, eller 10 eller 17. Jag är också 30. Jag har nog inte vant mig vid tanken på mig själv som där jag är nu.

jag tror att vi båda är lite slitna nu. jag och käraste min. febriga barn i två veckor och sömnlösa nätter som följd. vi behöver fylla på bensintanken om vi ska orka rulla vidare.

tut tut!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar dig ett varmt lushbad och en renbäddad säng.Det är bensin för mig.
Varma kramar och roligt att ses i torsdags.

Söderberg sa...

Det lugnar ner sig om ca 10 år.
Håll ut!