söndag, januari 17, 2010

simma simma simmma, nu ska vi simma....


Molly och Johannes på babysim i Rotebro-05

Det blev en tur till badhuset på förmiddagen. Skönt med varmt vatten som omsluter en. Molly är en fena på att hoppa, plaska och simma och klarar redan att ta sig runt i vattnet utan simdyna. Att simtagen inte är helt prefekta och att man naturligtvis måste ha henne under uppsikt hela tiden är uppenbart, men det är en skön känsla att se hur "ett med vattnet" hon är. Orädd och glad. Majken klamrar sig fast i mig och johannes som en liten apunge och är inte lika kaxig som storasyster. Hoppas att det lossnar om vi badar tillräckligt ofta.

På träningsfronten går det bra. Spinningen igår var jättekul och jag såg mig själv i löparspåret under de jobbigaste partierna. Jag älskar de sega, långa trampapå stigarna och känslan när allt flyter. Kanske är det långdistans hellre än korta snabba spår jag ska satsa på. Nåja. Det är en bra bit kvar innan jag flyger fram i terrängen.

1 kommentar:

Anja sa...

Åh vad stark du är! Här har det varit en svullig och dekadent helg, men inte misströsta, nya yogatag idag!