tisdag, januari 12, 2010

vaccination

Vi har bokat tid för vaccination imorgon. Nu när allt har dragit över.... jag har velat fram och tillbaka och tillslut så anmälde jag barnen precis innan jul och fick tiden imorgon. Nu undrar jag om det ör onödigt, men det flesta man pratar med har ju preppat sina barn så....

Det kan bli lite svettigt där på vårdscentralen, med två barn, sprutor och jag som lätt svimmar vid stick. Men efteråt väntar en utlovad glassbelöning till barnen. För mig blir det bärsmoothie eller kaktus lime sorbe. Sen håller vi tummarna för att kidsen inte får efterkommande feber.....

Hur har ni gjort? ( med vaccin?)

4 kommentarer:

Anonym sa...

som ni, velat tills det verkar ha gått förbi, men vi har inte bokat nån tid. Inte blev vi sjuka heller.Tur! Hoppas allt är bra med dig, det var längesen jag kommenterade, men läser ofta. Kram!

CitronerGula sa...

Jag hör nog till de tveksammas skara. Om jag har rätt, de vete gudarna... Tycker inte det känns jätte bra att vaccinera,speciellt inte när de tror att vi redan har haft det (början av november), vilket isåfall innebär bättre skydd än sprutan. Men som sagt, hur vet man vad som är rätt?

Gott Nytt 2010 till er familj!
//Petra

Zandra sa...

Vaccinerade dem andra svängen igår, och de har inte visat något alls. (peppar peppar) :)

Anja och Jonas sa...

Inga sprutor här inte! Vi tror sjukan dör av sig själv här ovanför polcirkeln!