lördag, februari 09, 2013

Det var ett tag sedan

Jag har promenerat mycket och småjoggat några gånger. Benen och knäna och hälarna har ( ta i trä) känts bra. Så igår, mitt i all vård av barn, kände jag att det var dags att testa på ett lite längre pass. Imorse åt jag en bra frukost och drog sedan ut i -2 och lite jämngrått dis mot söder. Värmde upp runt Trekanten, sprang över liljeholmsbron och sedan vidare längs vattnet hela vägen via Tanto, eriksdalsbadet, skanstull och hammarbysjöstad. Fick lite känningar i höften men flåset kändes bara bättre och bättre ju längre jag sprang. Lite styrketräning till så ska jag nog kunna öka tempot också. Men hur som helst, en MIL är avklarade före kl 11 lördag morgon och livet känns gött!

2 kommentarer:

Maria sa...

Låter så härligt! Just nu väntar jag på lite mildare väder, så att jag får springa ute. Måste vara extra roligt att springa där kring Stockholm, med varierande utsikter. Enda nackdelen är väl asfalten då...

Mari sa...

Så himla härligt det låter. Kanske springer vi där tillsammans snart någon gång!