måndag, april 16, 2007

Vad säger man?


Igår bet Molly mig i armen. Det har inte hänt förut och vi blev nog båda lite förvånade. Det gjorde ont och jag skrek till och tog tag i henne och förklarade att man inte får bitas.Att det gjorde jätteont osv. Sen frågade jag, kanske ngt kryptiskt

- Vad säger man?

Molly tänker efter en stund,

- Inte tack?

( här har vi väldigt svårt att hålla oss för skratt)

- Näe inte tack! man säger fffff

Molly lyser upp

- Försiktigt!

Vi har uppenbart inte övat på det lilla ordet förlåt än ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Till saken hör att vi var på morbror Rickards lilla extrakalas och hade övat på tack dvs frågat henne "vad säger man?" när hon fick godis av Rickard.

Anonym sa...

Smart flicka som fattade galoppen genom att själv kunna dra slutsatsen om försiktighet utifrån ekvationen "ord som börjar på F" och "biter man hårt gör det ont på andra".
Det här med kontrollfrågor är ju spännande. Och svårt.
Och roligt ;-)

yogamamma sa...

Hej Hanna!

Vilken gullunge ni har! Ebba pratar också på som sjutton. Det är så roligt, eller hur! Hoppas allt är bra annars med er! Vore kul att ses! Du får hojta om ni kommer ner hit! Nu har jag äntligen lagt in en bild på några av yoga-småttingarna på yogabloggen. Gå in och kika!

Kram på er!
Marika

Livet på Storgatan sa...

Ja det är inte kul när de bits, vet ej hur jag ska göra, Agnes bet Kasper på dagis, tog lååååång tid innan hon sa förlåt!