fredag, maj 18, 2007

att bo i Piteå- Maj 2007

Nu har vi snart bott här i ett år. Vi kom förra sommaren, köpte hus, gifte oss, Mamma fyllde 50 och sen började vi renovera. Jag klev ut i arbetslivet. Molly började på dagis och vi åkte på bröllopsresa. Vintern var kall, vit och härlig och jag köpte varma kängor tillslut. Nu avnjuter vi våren. Det är nog den period jag uppskattat mest i Sthlm tidigare. Allt hände så fort och sen fick man gå i t-shirt och linne och sommarskor. Vintern som mest var slask töade bort snbbare än man anat. Den här våren har varit annorlunda. April började storartat, men maj har varit kall och regnig. ja, jag vet, jag har fel kläder och kanske en aningens för bekväm själ. Myser inne under filten med en tjock bok istället för att vara ute och plaska med rosenkindat barn. Jag ska bättra mig. Fixa vindtät jacka och byxa och inte plocka undan långärmat så tidigt. Inte klaga fullt så mkt på kylan och försöka le åt temometern som visar 6 grader 15 maj. Bara jag får ojja mig offentligt en enda gång.

Blä blä blä.

( fast idag har det varit sol;)
( och jag är kanske ingen skogsmulle, även om jag försöker tro att mammas friluftsjäl har överförts på ngt sätt)

1 kommentar:

Zandra sa...

Du beskriver allt så härligt! :)

Kram på er!