fredag, maj 18, 2007

Molly gör framsteg

Rapport 18/5

Molly har slutat använda blöja på dagarna. " Jag har ingen blöja, jag har en trosa"
Hon har också beslutat sig för att sluta sova efter lunch och kämpar nu tappert för att hålla sig vaken till 7 halvåtta. Det går skapligt. Hon vaknar dessutom lite senare på morgonen vilket vi bockar och bugar för.
Idag fick hon nya springarskor och grät floder då det var dags att ta av dom när nattisen skulle på. Hon drog mig dessutom i håret så hårt att Johannes fick komma och dra loss henne. Hon blev lite sotis då jag busade med Love....

Hon äter det mesta och säger då och då att nåt är äckligt eller starkt, men slukar det ändå. På lördagar får hon eget godis och väljer gärna saltlakrits ( precis som jag;) Att läsa är obligatoriskt varje dag och när som hellst kan hon komma springande med en bok. Hon kan även säga- Berätta en saga Mamma, om Molly och mormor och vargen! Då bestämmer hon vad som händer och vi berättar fritt utefter det.

Just nu är hon en envis, stabil unge med uttrycksfullt ansikte och babblande mun som vill göra det mesta själv. Ur tidigare trots har en ny Molly klivit fram. Oj så spännande det är att följa!

4 kommentarer:

Zandra sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Zandra sa...

Vad söt hon är! Saknar er!

Kramkram

Anonym sa...

Vi saknar er oxå! Hur går det med bloggandet, har du kommit igång än?
KRAM!

Zandra sa...

Det är bara att länka, har gjort detsamma till dig om de är Ok? Det är ju jätteroligt det här med Blogg :)

KramKram!