onsdag, augusti 22, 2007

en snabbis

Idag tog vi peggan till Luleå på snabbshoppingtur. Det var jag, Mia och Molly. Den unga damen blev satt på osund muta och vi kunde handla någorlunda ostört i en dryg timme. Sen blev det god god latte och macka på mat och prat.

Inhandlat:

Mammagördel i svart
grått långt linne
Stickad grå tjocktröja i pochostil ( låter fult men var snyggt)
Polarn och pyret set i lilaorange ( Molly)
Klänning lila ( Molly)

Testade lite vinterjackor men spegeln hånade mig så jag lät bli att plågas.
Har fortfarande inte hört nåt från Grans och undrar om det verkligen blir nåt på den jobbfronten. Kanske får ringa imorgon.

Utanför fönstret hörs sågande. Johannes gör en sandlåda. Bildbevis utlovas.

1 kommentar:

Anonym sa...

Infarten är 100 m2. Shit caramba.
Får hem en padda och packar den imorgon och sedan på med bärlager som får ligga till sig under vintern och sedan blir det plattor nästa år.

Stor infart att skotta.
Asketen blir nog min skottarstil i vinter. Önskar mig nog en snöslunga i julklapp i år.