tisdag, augusti 21, 2007

Nu och då

ja, jag har lite ont i svanskotan, som förra gången. Och visst, det är inte så skönt att sova på rygg som det brukar. Och jag är tröttare än vanligt då och då.
Men annars så måste jag säga att allting känns oändligt mkt enklare och lättare den här gången, den här graviditeten. Både fysiskt och psykiskt. Jag har nästan inga sammandragningar som jag förut sjukskrevs för och foglossningarna har gett med sig. Jag har ju dessutom världens bästa unge redan som underhåller mig om dagarna. Hon som idag var på stenletarvandring med förskolan och hon som tyckte att thaimaten jag lagade till middag var JÄTTEGOD. Och som nu sover tillsammans med( och på)Nallen, Teddy, Kaninen, Tiger och Bu och Bä. Jag passar mest på att njuta så mkt jag kan av vår ensamtid tillsammans, innan lillskorven tittar ut och vill vara med. Jag till och med ser fram emot förlossningen, kan jag säga....( och hoppas att det inte blir nåt jag får äta upp) Men tvåbarnsmamma låter otroligt vuxet. Jag är väl bara sådär i övre tonåren, eller?

1 kommentar:

Mari sa...

Hej hej. Jag "tänker till" och berömmer dig för dina snygga changes och för fina fina maggen!