torsdag, augusti 30, 2007

snarkebark

Molly är lämnad på dagis för skogspromenad och själv sitter jag nyduschad och flyter runt i internetvärlden. Har inget särskilt för mig, utom känslan att jag borde jobba eller städa eller bara göra nåt NYTTIGT. Tänkte tanken att man skulle åka och simma imorse. Måste kolla upp simtider för öjebyns plaskdam. Kan vara nyttig stormagesgympa...Annars funderar jag mest på hur jag ska hinna till loppisen i Hej innan de stänger den sista september, samt om jag har så dåligt blodvärde som det känns just nu. Upp till bevis nästa vecka, onsdag. Om inte så är det bara gammal vanlig trötthet och dåligt flås.

Nästa vecka börjar Molly på barngymnastik. Hon övar på kullerbyttor i gästrummet och på luddmattan där uppe. Det återstår dock att se om hon gillar gruppaktiviteter. Det infaller dessutom på samma dag som min tänkta yogakurs börjar. Det kanske blir pappan som får heja på medan jag sträcker på mig och andas genom näsan på mina rosa matta.( Obs! Bild utlovas ej!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag känner igen symptomen, det är nog blutsaft och järnpiller och allt det där som gäller.

För övrigt måste jag berömma till den fina rubriken på detta inlägg. Det var på tiden att internet fått bekanta sig med uttrycket snarkebarke. det är både gångbart och bra.

Anonym sa...

Halkade in på din blogg av en slump! Vilken fin blogg du har! Vår Tilda är väldigt förtjust i Molly och säger att hon och hennes kompis brukar gå och hålla henne i handen på dagis och att Molly säger så roliga saker. Tilda är nog ofta in på Unika för att hålla kolla på lillbrorsan. Hoppas du mår bra med den lille/lilla i magen.

Vad duktiga ni är som jobbar på med huset. Vi följer med spänning förändringarna!
/Grannarna på 2:an