söndag, augusti 19, 2007

tjugotre bebisveckor

Nu är dom avklarade. 24 here we come.
Imorgon småbörjar jag jobba och nästa vecka sätter det igång på allvar. Förutom en envis och ganska jobbig förkylning som nu satt sig på andningsorganen mår jag prima. Vi har städat, möblerat, dammat, tvättat och handlat samt gjort matlistan inför veckan. Och ätit en god potatis och linssoppa. Ska ta ett plommon nu och ta det lugnt. Hoppas ni haft en bra helg.

( ps var på surströmmingskalas igår. Det luktade faktiskt inte så illa som jag kom ihåg. Fast jag höll mig till västerbottenspaj och ceasarsallad)

4 kommentarer:

yogamamma sa...

Hallå Hanna!
Tack för sist! Det var kul att ses igen! Det var kul att se Molly! Vad stor hon blivit! Är precis som du förkyld. Har varit det sedan vi sågs, hosta och en snuva som aldrig ger med sig. Är nog samma vi har?!
Lite kul att vi är så lika långt gångna i graviditeten. Skall bli spännande att se vad ni får!
Vi hörs!
Marika

Anonym sa...

Det tickar iväg veckorna. Snart sitter du där med en lite klump. Jag såg en idag. De kan ingenting säga, ingenting göra förutom skrika äta och göra ner sig, dom har inget förstånd och är helt inkompetenta. Kan inte ens röra sig. Huga! Det är tydligen upp till oss att lära dom alllt det där och göra dom till små fina människor som skall klara sig själva vad det lider. Ett stort ansvar som man bävar för men samtidigt längtar efter. Men ni har ju lyckats en gång redan....

Längtar efter surströmming men ingen vill äta det med oss. Tydligen är det kräftskiva med "nya kompisar" på gång istället :-)

Kram!

Anonym sa...

Ja, jag påstår inte att det är lätt, men ni kommer nog att klara det kära DB. Och desstuom har ni ju såååå fina föresbilder här i Piteå;)

marika: Det va toppen att träffas och visst känns det som att vi ska ses sådär var tredje vecka igen. Nåja. Vi ska iallfall få små tvåor samtidigt och det är jättekul! Hoppas din förkylning ger med sig! ( och min med, det är säkert samma) Kram

Anonym sa...

Jodu gamle DB. Nu får du allt nåt att bita i. Det här var ju hur enkelt som helst, jeu!

Eller så straffas man med en illbatting nu istället.

Dom är i alla fall inkontinenta. Och oteroligt kompetenta, tänk att dom kan en massa saker redan innan dom lärt sig det! Och att dom kan lära sig saker. Fast det växer ju bort med åren. Man får bara hoppas att det går bra med allt och att dom kommer fram friska.
/JL