torsdag, augusti 02, 2007

stockholm i gryningen

Vi är framme, välbevarade och utrustade för äventyr. Vi bor hos familj och Molly och Jack brottas med Johannes på golvet. Det är skönt att veta att vi bara ska njuta nu i drygt en vecka. Resan gick bra, tog tid men var relativt smärtfri och Lilltjejen höll lugnt låda i baksätet utan gnäll.

Tisdagens besök på MVC ( som förövrigt inte var lätt att hitta till i dessa semestertider, jag kom 15 min för sent och möttes tillslut av Maris söta mamma och barnmorskan som såg lite undrande ut) resulterade i :

V.20
Vikt: 5+ sedan inskrivning ( exaxt som med Molly)
105/68 Blodtryck
140 bebisens hjärtljud

Blev ordinerad järntabletter. Det utan att ens veta om jag har blodbrist eller ej. Jag nickade och struntade sedan i att köpa några. Hade inte brist förra graviditeten och vill inte käka en massa tillskott om jag inte behöver det. Nästa kontroll blir det upp till bevis, för då ska det tas blod från min kropp.

Idag parken med barnen, matinköp från Willys och en tur på skärholmen centrum. Monki, here I come!

2 kommentarer:

Mari sa...

Så skönt att höra att resan gick bra. Blir avundsjuk på Monkibesök och annat. Ja, ja någon gång blir det väl min tur! Tänkte bara meddela att beställd PT-rygga nu finns inhandlad. Puss på er.

Anonym sa...

å vad bra, jag ska informera pappa, han blir säkert glad! Kram kram!