söndag, december 23, 2007

dan före dan

Så var det fjärde andvent och sista ljuset är tänt.
Vi har städat och donat och nu lyser julefriden över backevägen ( nja)
Iallafall. Jag ska göra en paj och dammtorka mitt kontorsbord. Kanske slår jag till med lite kolakokning. Johannes ska griljera skinkan och städa övervåningen och slå in dom sista klapparna. Förhoppningsvis får vi lite tid över ikväll att rimm och ramsa och tramsa över en glögg och lite annat gott. Vi ligger bra till kan man säga. Och imorgon är det JULAFTON.

Frågor:

1. Hur ska vi få Molly att sova middag en stund så att hon orkar med tomten utan att humöret tryter?
2. Räcker maten?

Det ser ut att bli en julklappsrik afton om man ser till det omfång som just nu upptar större delen av mitt kontor. Molly får börja öppna det första hon gör, för jag antar att dom flesta är till henne. ( vilken tur att jag rensat rejält i hennes rum idag)

Hur som hellst, till alla er fina....

GOD JUL ÖNSKAR VI PÅ BACKEVÄGEN!
Hanna och Johannes, Molly och Majken

1 kommentar:

Anonym sa...

Hälit!

Till julklapp önskar jag mig att jag fick vara med och rimma och stimma, griljera och folosofera, tänka till och fyllna till.Men det kanske blir dan före nåsta års dag.

Vi önskar er världens häligaste jul och vila och julstämmning första gången i erat nya hus ni fina fina människor.

God Jul önskar vi på Klädesvägen!