tisdag, december 04, 2007

Jaha, då var det bara att vänta och se

Allt gick bra!

Vi kom in till sunderbyn kl 8 och fick träffa läkare och barnmorska och man kopplade ctg och satt en spruta i handen på mig ( ajajaja jag är lite stickrädd) Sen fick vi vänta ensamma så vi släckte ner och sov en stund innan det var dags för själva vändningen. Fina läkaren förklarade lugnt och tydligt, precis som jag önskat, hur det skulle gå till och så började hon massera magen. Korven, som för övrigt själv gjort en helvändning natten måndag til tisdag, flyttade mkt medgörligt på sig och rättade in huvudet som den skulle. Om den fortfarade ligger där än är en annan sak....

När ctg efter en halvtimme gett oss godkänt och man kopplat loss mig, pratade vi fortsättning. Igen kände jag mig tacksam för saklig information och tydlighet och vi kom fram till att vi ska tillbaka igen nästa tisdag ( om inget hänt fram till dess) för att kolla hur beisen ligger. Om den är på sniskan igen provar man vända igen och sätter igång förlossningen samtidigt, så att jag kan föda som vanligt med huvudet neråt och under kontrollerade former på sjukhus. Och jag har inget emot att föda i v. 39 om man säger så.

Hur som haver. Bäst idag, förutom att vändningen gick smärtfritt, var helt klart det fina, respektfyllda och lyhörda mötet med specmödra/förlossningen på sunderbyn. Tack för det!

6 kommentarer:

yogamamma sa...

Vad skönt att allt gick bra! Håller tummarna för att skrutten stannar kvar i rätt läge! Ja jag skulle önska att det ville sätta fart nu. Om nya bebisen skulle följt Ebbas mönster skulle den kommit ut igår så det känns nästan som att jag gått över tiden fast det är 9 dagar kvar till utsatt datum.
Håller tummarna för oss båda!
Kram Marika

Annas resa sa...

Så roligt att höra att allt gick bra! Lycka till i fortsättningen!

Zandra sa...

Åå, jag får fjärilar i magen av glädje när jag tänker på att du snart kommer ha en liten bebis att få lukta på och mysa med. Allt kommer gå superfint, i know it! Krama din familj från oss.

BAMSE-KRAMAR

Anonym sa...

Å, vad bra!
Tumhåll!

Anonym sa...

Puh. Vad skönt. Jag tycker du är mycket cool och duktig! Och ett meddelande till bäbis: ligg nu stilla lilla bäbis!

Anonym sa...

Tack allihopa!
Marika: Hoppas att det sätter igång snart! och lycka till!!