lördag, december 29, 2007

oj, är det lördag idag igen?!

Jag måste erkänna att jag är fast i träsket igen. GODISTRÄSKET. Jag har under åren gjort åtskiliga försök att minska konsumtionen, ibland med lyckat resultat. När Molly kom kastades jag in i ett våldsamt begär efter något gott och Johannes ilade till affären varje dag för att komma hem med ett halvkilo blandat. Inte trodde jag att det skulle bli likadan igen, men nu är vi där. Skillnaden är bara att jag den här gången drar med mig Majken på alla möjliga gottisbutiker medan johannes och molly roar sig hemma. Det är lugnare samt går fortare på det sättet. men vi äter båda två. MYCKET. Johannes har slutat snusa och bedövar abstinensen med toy och karameller. Jag har börjat amma. Det suger liksom musten ur mig om jag inte får det där lilla extra. Fast visst. Det skulle ju funka med en macka också. Efter jullovet börjar det Nya livet. Det nyttiga livet. Fram tills dess tänker jag njuta av godis och fördelen med att vara två vuxna hemma med två barn.

ps: Johannes har just åkt till Bejier för att hämta kaminen!

Inga kommentarer: