måndag, december 03, 2007

vändningsförsök

Imorgon kl 8 ska vi infinna oss på sunderbyn för ett vändningsförsök. Korven ligger alltså fortfarande i tvärläge, men har vänt sig och ligger med ryggen uppåt mot mina revben. Hur känns det med vändningsförsök och tvärläge och hela killivippen? Ingen inom mödravården har frågat den frågan, så antagligen förväntas man inte tycka att det är någon grej. För att själv besvara den frågan så kan jag säga att jag inte känner mig speciellt orolig, men det ska bli intressant att se vad som händer imorgon.

4 kommentarer:

Annas resa sa...

Jag gjorde ett vändningsförsök med Ebba eftersom hon låg i säte. Det var "en stor grej" för mig. Ebba satt fast där hon satt och doktorn tog verkligen i med hårdhandskarna. Jag tyckte att det var mycket värre än att sen genomgå kejsarsnittet. Men jag har också hört att det bara säger "slurp" så snurrar bäbben runt och ligger som den ska. Hoppas att det blir så för dig!
Om du har några frågor eller funderingar så kan du maila mig: anna.bergstrom@vattnet.com
(de berättade aldrig för mig att bara 50% av vändningsförsöken lyckas)
LYCKA TILL I MORGON!!!!

Anonym sa...

Tack Anna! Jag fick knappt reda på att jag inte ska äta nåt på morgonen, fick fråga själv eftersom att jag fick för mig att jag hört det av andra. Nu får vi hoppas att det är ganska gott om plats för den här skrutten och att det går lättare att vända eftersom att den bara är på tvären och inte i säte..men vi får väl se, har iallafall packat väskan. Men du fick snitt iallafall, eller blev det sätesförlossning?

Anonym sa...

Ser att det blev snitt, när jag läser igen.

Mari sa...

Hjärtat, mina tankar är med dig! Puss