måndag, december 10, 2007

Guld och födslotankar

Molly har inlett sin första 15 timmarsvecka på dagis. Det innebär att hon har varit hemma med mig idag. Vi har badat, klippt och klistrat, gjort en önskelista, ätit frukt, ätit lunch, läst, vilat, gått en sväng på stan och inhandlat amningsBH och sistaminutenklappar, fikat och lagat middag. Nu har Johannes kommit hem igen och jag ska snart sänka ner en badbomb från lush i vattnet och slappna av lite( en lyxig med guldskimmer). Det börjar göra ganska ont när korven rör sig i magen, och det har den övat flitigt på idag. Skulle inte förvåna mig om den bara för att gäcka oss ligger "rätt" imorgon. Vissa i familjen Lidström är kända för att komma i sista minuten så den här vill väl visa vilket släkte den härstämmar från. Hur som hellst känns det skumt att veta att man troligtvis har jävulskt ont den här tiden imorogon. Föredrar tanken på nykläckt bebis....

Ni lär väl få veta.

9 kommentarer:

Sanna Eriksson sa...

Spännande och underlig känsla att veta att det ska ske imorgon. Vi har varit för föräldrautbildning om förlossning idag, med samma fru Gustavsson. Känner mig ändå rätt så lugn... vi kommer att bevaka webbisarna från Sunderbyn under de kommande dagarna. Kram /Sanna & Jonas

Anonym sa...

spännande säger jag också, ska bli roligt att träffa lillisen om det så blir för eller senare! Kram på er!

Anonym sa...

Emma: hoppas att det blir av, då kanske vi kan komma med nybakad bebis på lördag. hellre det än stora magen. Annars får vi fira dig ändå på nåt sätt.
Sanna: träffade Fru G idag innan utbildningen och efter att ha varit på sunderbyn förra tisdagen så känns det bara tryggt att åka dit. Lycka till själva!
Kram H

Maria Kvickström Enquist sa...

Vi väntar med spänning att höra av er! Det är en underlig känsla att veta att ens barn snart är hos en. Håller tummarna, massor av kramar och lycka till från familjen Enquist.

MiTTSeTTe sa...

Bra att du vilar och laddar upp med ett härligt guldbad, låter lyxigt! Visst kommer du att ha ont men kom ihåg känslan du hade efter Mollys förlossning. Smärtan glömmer man fort och istället får man nåt helt underbart! Tänker på er! Kraft till dig./ Kram Lisette
Matja längtar efter sin nya vän!

Anonym sa...

Jag håller alla tummar och tår jag har för att allt ska gå så bra och lätt som möjligt för dig och er.
Stor, stor kram!

charlotte sa...

Lycka till , hoppas det går bra och att ni får hålla om er baby senare idag. Jag har många veckor kvar med foglossning och allt så jag är lite avensjuka på er.
Ha det bra, lyckoönskningar från challan i sjulnäs

swingpjatten sa...

Heja Hanna!
Urmoder du kommer snart att vila ut med en liten kulting i famnen. Jag är så pirrig!!!!
Kärlek i massor till er båda.
Faster Sara

Anonym sa...

Välkommen lillasyster!!
Hoppas att ditt första dygn ute varit lugnt och mysigt hos dina suveräna föräldrar. Skall bli otroligt roligt att ses kring den 28 December.
Ta hand om er.