onsdag, mars 26, 2008

ett nytt rum


Den största förändringen blev dock Mollys rum som jag gått och funderat på länge. En stor Billy bokhylla togs ner, sängen flyttades och drogs ut ( växa säng Ikea) och istortsett allt bytte plats. Äntligen kom Sänghimlen upp ( utan att taket ramlade ner)

En ny pysselhörna vid orangea väggen. Bröllpskort på mig och johannes utan huvuden, djurtavla från Isa Form, fjärilslampa loppis, tidningställ från Ikea som rymmer böcker och en mjukisdrake som vaktar skatten från Rumba.

Fotöljen/stolen/kojan från Ikea har länge varit en favorit både hosMolly och små gäster som besöker oss. Den fick en ny plats bakom lådhyllan som kommer från samma stora möbeljätte. På elementet hänger en finfin cykelkorg från Krokodil som rymmer små gubbar. På ena väggen ett tavelarv från mig, en årstidstavla. De vita tavelramarna köpte vi redan på rotebrotiden men den lägenheten hade sneda ojämna väggar och dom gick inte att hänga snyggt. Men nu platsar dom bra och ger stöd till olika fynd. Ett rosa gökur från Din stil fick också plats.

Fördelen med att göra om allt har varit uppenbar. Ägarinnan har jpbbat på i sitt rum som aldrig förr och upptäcker nygamla leksaker igen. Det enda hon inte var riktigt nöjd med var sängen.
" Allt var bra pappa, men jag vill ha en sån där dubbelsäng!" Hon drömmer fortfarande om en våningsäng. Jag har inte hittat nån som jag gillar än, dom verkade bara ha bruna på Ikea. Nån som har ett tips?

2 kommentarer:

Anonym sa...

måste bara säga att jag såg en fin fin lampa som skulle vara gjuten i mollys rum, ser iofs inte vilken färg ni har på deb nu men det är ungefär samma typ av lampa men den är orange... tänke på erat fixande i mollys rum som för övrigt blev jätte fint... lampan finns på reprisen i den delen där spisarna står högt uppi taket hänger den...
/Linda

Unknown sa...

tack för tipset Linda.
Vi älskar lampor, i alla fall jag.
Ska försöka hinna dit, annars får Hanna kanske knö in kidsen i bilen...

/Johannes L