onsdag, mars 12, 2008

Storögda lillasyster blir tre månader



Majken är tre månader idag! Hon har dagen till ära varit och babysimmat med tremenigen Noel och min fina kusin Zandra. Det gick jättebra och hon verkade trivas. Guppade runt med ett leende och svalde inte lika mkt vatten som syrran gjorde. Det gör vi nog om en annan onsdag ( då det inte ska bakas bullar)


Tremånaderstjejen börjar vara stark i nacken och håller upp huvudet bra. Och leer mest hela tiden om man pratar med henne, så länge hon inte vill äta vilket hon vill ofta fortfarande ( typ varannan timme) Nätterna är lugna och tillbringas nära nära ett bröst. Tutten/nappen duger för det mesta inte men vi övar fortfarande. På fredag ska vi mäta och väga och ta en spruta.


Ser fram emot Lost och lite godis ikväll. ( jag har slutat med godisförbudet, orkar inte just nu)

3 kommentarer:

MiTTSeTTe sa...

Vad stor tjejen har blivit! Hoppas att det går bra med vaccinet, Matja fick feber hon.
Snart kommer vi, hurra!
/kram

Anonym sa...

Hej Hanna!
Ler lite trött när jag läser hur ni har det eftersom jag känner igen mig på pricken. Det är så skönt att höra att vi är fler som kämpar med trötta, trilskande tre-åringar samtidigt som vi försöker tillfredsställa en liten tre-månaders.

Kramar till er!
Marika

Anonym sa...

Hej Hanna! Så söt hon är och verkligen storögd lilla Majken. Hon liknar dig Hanna väldigt mycket, medan Molly är mer lik Johannes. Du blev jättefin i din nya korta frisyr. Den klär dig mycket bra och även den mörkare hårfärgen. Jag ska också färga mitt hår mörkbrunt innan vi reser till ROM den 26 mars. Glasögenen passar du utmärkt i också. Sådana stora 70 talsbågar är ju moderna nu igen. Alla moden kommer tillbaka. Hoppas att Johannes handskada läker fint. Vilken otur han hade, såg väldigt illa ut på fotot. Jag hoppas ni får en mysig påskhelg i glada vänners lag och att Majkens dop på påskafton blir ett vackert minne för er i familjen. Ha det så gott och sköt om er. Vi hörs. Kramar från oss fyra i Åkersberga / INGRID.