söndag, mars 30, 2008

svisch sa det

Oj oj oj vad tiden går fort när man har roligt. Har inte hunnit med bloggandet alls den här veckan. Men mycket har hänt som har varit kul. Bland annat har vi babysimmat med fina vänner( johannes tog ledigt mitt i veckan!) i 15 minuter, då vi ( JAG)missuppfattat öppentiderna, mysfikat på humlan, åkt till Ikea med Mamma och Mia på minishoppingtur ( eftersom att barnvagnen tar upp hela bakre utrymmet) samt haft sovkompisar på besök från Sigtuna. Känner mig dygnvild och vet knappt vilken dag det är. Och nu blir tiden också vriden, "fram med grillen" och klockan är 12 istället för 11. Sommartider hurra hurra hurra!

Nu gäller det att preparera sig inför veckan som kommer. Molly fyller 3 år på tisdag och ska ha vuxenkalas då, samt barnkalas på lördag. Så det är till att dra på förklädet och inhandla ägg, mjöl och socker. Jag bakar nån sort, Johannes en annan och så köper vi färdiga tårtbottnar.

StorMajken gör framsteg. Snurrar numera från rygg till mage, håller huvudet ganska stabilt och sitter med stöd i våra knän. Hon har lätt för att skratta och förra veckan började det komma förtjusande gapskratt om man killar henne med sin egen fot vid hakan. 3 månader och snart 3 veckor gammal. Nu måste vi börja planera på allvar inför grinden som ska upp.....Molly kröp när hon var 7 månader och masade långt tidigare. Alltså bör den vara uppe innan sommaren ( då vi ska bygga dubbelgarage, lägga plattor på infarten mm mm mm)

Nu en dusch, en klädtvätt och en fika med friends. Molly och Johannes är på pimpelförsök vid vitsjön. Jag är inte avis.

Inga kommentarer: