onsdag, mars 19, 2008

påsk och dop

Vi ska döpa Majken på påskafton och förberedelserna är igång. Det ska handlas, bakas och dukas på Jävregården där vi kommer att hålla till. I måndags träffade vi fina prästen som vi hade ett långt samtal med. Jag tror att det kommer att bli en fin liten tillställning. Och med liten menar jag att det blir närmaste familjen och vännerna. Det resulterar ändå i en munter skara på nästan 50 personer med barn och bebisar. Och då saknar vi ändå familjemedlemar och vänner som är på vift utomlands, på stugor och i storstan, påsken till ära.

Idag har jag och Majken babysimmat igen på öjebyns badhus. Hon verkar inte överdrivet förtjust mer nöjd och rofylld. Inget plaskplask eller vråltjut. Nu sover hon som en klubbad säl i vagnen och jag väntar på mamma som ska assistera vid inhandlandet av ingredienser till 6 smörgåstårtor och vanliga tårtor.

Ser fram emot:

Att träffa alla fina som kommer hem under påsken
Att äta till bredden fyllda påskägg ( gärna fina från Åhlens)
Sol och snö och en kopp kaffe med barn som leker alt sover i vagnen
Kvällens LOST

Fasar inför:

Att storhandla tillsammans med alla andra påskfirare
Att göra smörgåstårtor
Att kontokortet säger MEDGES EJ vid nästa inköp
Vad jag ska ta på mig på dopet

Inga kommentarer: