onsdag, mars 12, 2008

otur på onsdag

Följande saker hände idag ( som inte var så bra)

Jag började morgonen med att hälla ett halvfullt paket havrefras på golvet.

Jag bakade bullar och

1. tappade ett decilitermått m mjöl på golvet ( Obs! hade då redan dammsugit upp havrefrasdammet)

Medan degen jäser hämtar jag Molly på dagis med Majken i sjalen. Molly vill inte gå och sätter sig demonstrativ i snöslasket på vägen och säger- BÄR MIG! Jag vägrar och börjar ana att det här med bullbak en eftermiddag kanske inte är någon bra ide.....

2. Molly tappade humöret totalt när tre plåtar var ogräddade och mosade en degig bulla, rev ut alla bakplåtspapper över hela golvet samt vispade runt med äggpenseln så det stänkte över allt ( allt medan jag pratade i telefon samtidigt som bullarna i ugnen började bli välgräddade och vi har ingen sladdlös pratmakapär)

Känner ni svetten komma krypande?

Sedan var det dags för "Molly sparkar och slåss för att hon är trött¨-tiden. Jag var också det, trött alltså, och bröt ihop och skrek högt och gällt ( dålig opedagogisk mamma)

Vad gjorde Majken under tiden? Skrek tills hon hamnade i bärsjalen där hon somnade och satt tills bullarna var klara.

Varför baka ensam med två trötta barn? Dålig dålig ide! Kom ihåg det till nästa eventuella dop/kalas fru Lidström.

Det hela slutar med att Molly somnar i en liten hög på golvet lyssnandes till tre små grisar kl fem i sex. Johannes missar alltså det jag glatt hade unnat honom, en trött trilskande treåring. Nu återstår bara att se när dagen börjar imorgon....

2 kommentarer:

MiTTSeTTe sa...

Puh...och jag som tycker att jag har lite "ört" ibland. keep on going!!
Ser fram emot att smaka bullarna!

Anonym sa...

Men du är ju skitduktig ju. Jag har också blivit arg flera gånger när det varit sådär men man är ju inte mer än människa.
Du får "bramammaguldstjärna" av mig idag. Kram på dig.