onsdag, september 22, 2010

den nya egolivet

Jag har fått mycket egentid på sistone. Studierna för mig söderut fyra tillfällen under hösten. Löpningen har inneburit två vändor till storstan i september. Träna på korpen gör jag iallafall två gånger i veckan och sen har jag teaterföreningen med möten och jobbet, som minsann bjuder upp till övernattning vid storforsen imorgon. Jag känner mig som en mamma på rymmen, med massa frihet under vingarna. Kvar är fina prinsen och sötaste barnen. Det känns både otroligt lyxigt och lite syndigt. Får man verkligen vara borta så mycket? Logiken säger Absolut! Samvetet säger EGO. Jag väljer att tänka att det är ok. Det är inte länge sedan jag var föräldraledig med två små tjejer och kände mig trött och sliten och oumbärlig. Önskar att jag kunde säga till henne att det snabbt kommer andra tider. Idag är Molly fem och Majken snart tre och jag känner mig rikast i världen. Den där tröttheten börjar försvinna. Jag känner igen mig själv mer och mer. Balansen mellan att vara förälder och vuxen börjar ta form. Barnen får en gladare mamma när jag får flyga lite emellanåt :)

Men i helgen är det vi. Familjen. Mys!

1 kommentar:

Sarah sa...

Mycket klokt sammanfattat!