måndag, september 06, 2010

tjejmilen


Förberedd ändå upp till tänderna! Sover och äter frukost hos söta syster Cecilia på söder. Stressar sedan vidare till östermalms IP för att hämta nummerlappen, varpå därefter en halvtimmes gångmatch till starten vid gärdet.


Min något oroliga mage medförde några besök i de blå små toaletterna. Trevligt inslag med antibakteriell sprit brevid toapappret tyckte jag.

Träffade enligt uppgjord plan Marie och Angela vid bokstaven P. Kort därefter uppvärmning och installation på starfältet kl 12.


I mål! Efter sju svåra år lyckades jag ta mig imål. Räddningen kom vid 7 km då jag knaprade i mig en liten bit dextrosol som gjorde susen. Kunde till och med spurta från 9 km markeringen. Ivrigt påhejad av syster och hennes kompis sprang jag över mållinjen på tiden 52.36. Utmattad och glad!



och medalj och ostkaka som belöning.








1 kommentar:

Amanda Hernbäck sa...

Dextrosolen vd sju kilometer rädda mig också! Men jag sprang ju inte i närheten så snabbt som du. :) Grattis igen! Och stort lycka till nästa helg!

//Amanda