söndag, juni 04, 2006

hus för 800 tusen el 2.5 miljoner


Alla dessa husfunderingar sätter griller i våra huvuden. Just nu finns ett fint ett till salu i mina gamla pitekvarter, för typ 800 tusen. 800 tusen!!! Vi skulle inte behöva låna mkt pengar, och vi skulle säkert få hjälp med renovering och barnpassning mm mm. Jag skulle bo nära många av mina kära vänner och next door to the family. Men.....

1. I Piteå finns inget jobb för mig, ingen kulturskola. Inget jobb= inga pengar.

2. I Piteå finns säkert nåt jobb för Johannes, men troligtvis inget roligt och troligtvis bara på pendelavstånd.

3. Risken är att jag blir gräsänka. Johannes jobbar borta i tex Haparanda på veckorna medan jag pendlar mellan Luleå och Piteå och stressar sönder mig mellan jobb och dagis.

Ändå kan vi inte riktigt släppa tanken på Pite. Att veta var stigarna går, att det är dit man kommer när man kommer hem.

Annars tittar vi på Vallentuna fortfarande, tex det här för 2 miljoner

Inga kommentarer: