lördag, juni 03, 2006

på söder om natten

Igårkväll tog jag pendeln tillsammans med ca femtio chilesupportrar från upplandsväsby mot söderns höjder ( dom hoppade av i solna och då kunde jag flera hejjarramsor på spanska, chi chi chi Le le le viva le chile) Vad skulle jag göra på söder? Hälsa på Linda och äta middag. Linda som bor i en tvåa på åsögatan, mitt i kärnan av allt. Himla fint. Jag blir nog lite avis, en såndär sthlms lägenhet är ju inte helt fel, även om man kan tycka att det kostar mer än det smakar. Vi hade iallafall mkt trevligt och drack vin, åt och pratade och lyssnade på fiolmusik som vi ska ha på bröllopet. Klockan var helt plötsligt sent och när jag var hemma var klockan 02. Jag kommer inte ihåg när jag var hemma så sent sist. Jag vet, jag har väl aldrig varit nån partyprinsessa direkt. Molly låg och snusade kors och tvärs över sängen. Johannes vaknade till lite drömskt och undrade vad klockan var. Allt var lugnt och jag hade inte oroat mig ett enda dugg. Halelulja.

Molly vakande 04.30 och hoppade runt runt i sängen, jätteglad. Johannes fick gå upp. Jag hade inte dåligt samvete och sov till 11. Halelulja!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag försökte in i det längsta att ignorera cirkusungen. Hanna gav henne en bok att läsa och köpte oss 10 min extra. Tills hon taktfast slog mig i huvet med boken och sa paa-paa, paa-paa. När jag sa "sluta" träffades jag i framtanden. Då gick vi upp.

Mysigare med välling i soffan än böcker i huvet. En lång mysig morgon, och när hon sedan ville sova vid kl 07 så blev jag extra nöjd.

Mari sa...

En sovmorgon till 11 var du definitivt värd!