torsdag, juni 08, 2006

vägval

Det kan gå snabbt när det väl händer. Om jag säger: Ja, vi gör det! så kommer det att ske snabbare än vad vi trodde. Flytta från tomtegränd, jobbet och fina vänner. Flytta till familj och vänner, hus och en ny oskriven framtid. Jag vet inte hur jag ska kunna välja, om jag någonsin kommer att kunna ta steget. Kanske gör jag det svårare än vad det egentligen är. Kanske tänker jag på fel saker och låter sånt som inte är viktigt få styra. Som att jag måste göra människor ledsna och besvikna för att vi åker. Att jag inte får mitt sköna sommarlov och en lön som jag tycker är bra. Men kan det ersätta familjen? Kan det ersätta de högar av människor som är vårat kött och blod. Kan vi med gott samvete låta Molly växa upp med oss och våra vänner när hon har en hel jättefamilj som längtar och väntar på att få finns där för henne? Som sagt, det är inte lätt och beslutet kan inte vänta. Jag märker att det redan nu känns mentalt svårt att flytta hem. Vi har trots allt varit borta i nio år eller mer. Och det kommer inte att bli lättare om vi väntar ett år till eller två. It´s now or never. Vägval.

Inga kommentarer: