fredag, juni 09, 2006

äntligen sommar

Solen och värmen har hittat hit idag. Vi har haft avslutning på Mollys öppnis med sång och korvgrillning. Molly fick en gul plastspade i present. Jag har skaffat mig ett par röda axlar och nya fräknar. Jag har oxå invigit mina nya fina rosaoranga sommarsolstolar från ikea. Snart ska vi hugga in på en grillad kyckling och tillbehör. Jag köpte en liten flaska vin som vi ska dela. Flyttångesten har lagt sig, landat. Vi har bokat biljetter till Johannes och Molly som flyger upp på måndag och kollar på huset. Sen får vi se vad som händer. Jag har iallafall tagit beslutet att njuta av sommaren och allt roligt som ska hända och det känns jättebra. Och nu börjar fotbollsVm, Hurra hurra hurra! Tyvärr har mitt första tips redan spruckit, Tyskland leder över costa rica med 2-1, jag satsade på en skräll 1-1. Men det kommer många fler chanser.....

3 kommentarer:

Mari sa...

Har förresten hittat den vinnande baristan (visst kallas de så, de som är duktiga på att göra gott kaffe?) i Umeå. Han jobbar på News Café Bar & Restaurang och figurerar på baksidan av Norrmejeriers mjölkpaket. Så nu har jag memorerat bilden av honom, så man kan spana att han jobbar innan man går in och beställer en latte där till hösten!

Hanna sa...

toppen! Om vi kommer på besök får vi gå och leka latte mammor.

Livet på Storgatan sa...

jag sitter med tårar i ögonen, när jag läser dina senaste dagar... förstår att det är ett svårt beslut, men är det ganska klart vad jag tycker och hoppas att ni ska göra, jag personligen skulle nog välja familj framför jobb, även om jag vet att det inte är så svart eller vitt. Men det viktigaste för mig är att ni är lyckliga och trivs, vare sig det är i pite sthlm eller på en annan kontinent....älskar er!!! puss jill