tisdag, december 19, 2006

idag bär det av

Nästa rapport skrivs nog troligen från Koh Lanta, southern lanta resourt. I bungalo med markterass ska vi härbergera i två veckor. Vi lovar att försöka lägga ut bilder så snart vi kan ( om nu kameran kommer att vara ledig och sandfri! Läs marias senaste inlägg..) och om datoreran vill släppa in oss med både bild och text.

Idag väntar matinköp, ikeabesök-IGEN( vi letar fortfarande efter en ikeabutik som har de fina svarta snirkelramarna vi så gärna vill/ska ha) och massa lekpch bus med Molly så att hon kan uppskatta den kommande 12 timmarsresan som står för dörren ( plus väntan på transfer och båt ut till lanta på 2 timmar)

Vi lämnar sthlm och daniel och lisette vid 19 och insuper flygplatsmiljö tills det är dags att borda vid 23tiden. Med i flygväskan finns pixiböcker, kritor och papper, välling, godisbjörnar, frukt och barnmat till molly och en deckare var åt de vuxna ( om vi skulle få tid och lust trots 12 kilosklumpen i knät). såklart finns även klassika kortleken, minialfapet och yatzy med i ett hörn. Och jag har beställt vegmat till mig själv.

Om shoppingen igår kan jag säga att jag hann med ett par cheapmondaybyxor, en kofta och en tröja ( h&M) samt en tub eighthourcream. Besöket på urban jungle gav mersmak och kan rekommenderas, trots att jag inte köpte en endaste liten grej. Vi besökte oxå coola etc retro som var en fantastisk liten butik med en massa vill ha grejor och kläder. Mari blev en finfin tunika rikare och vi fyndade ett salt och pepparkar par i orange plast. Nöjda och belåtna åt vi smarrig lunch på mitt favvo vegställe Chutney. Det gäller att passa på när man är i storstan!

Inga kommentarer: