söndag, december 24, 2006

julafton i hettan

Idag ska det firas julafton. Vi började dagen med att som vanligt äta frukost i matsalen. Molly käkar mjölk och flingor, lite, och melon och juice, mycket. Sedan böt vi om, smörjde oss och tillbringade tiden fram till lunch vid poolen. En passar molly, den andre av oss solar och läser. Molly har fått lite nya badleksaker och sedan har hon med sig en docka hemifrån oxå, som hon badar och torkar. Till lunch blev det thaimat och sedan dess har Molly vilat i vagnen och vi bara tar det lugnt och njuter i värmen. Lite bruna börjar vi bli, om man inte jämnför med de som varit här länge, och semesterkänslan är på¨topp. Ikväll ska vi äta julaftonsbuffe med mariton och maria med familj och barnen ska öppna lite julklappar som vi köpt i byn. Molly ska få ett stort gummifår som hon kan hoppa omkring med, och lite bollar och hinkar. Till oss själva shoppar vi mest hela tiden så vi orkar inte slå in ngt. Igår köpte vi en mängd brända cd skivor och en väska som vi kan packa i på hemvägen.

På juldagen åker vi på dykäventyr med fam enquist och blir borta hela dagen. Jag hoppas att hajarna håller sig på avstånd! Den 27 åker vi på en tvådagars dagstur till koh mook för att se lite mer av thailand och sedan blir det koh lanta tills vi åker hem.

Längtar lite till mörk choklad och juldofter, men jag horde att ni inte har ngn snö, stämmer det.

GOD JUL!
kramar från hela familjen

ps Vi ska försöka köpa en adapter idag såvi kan ladda min mobil, då kan vi smsa iallafall!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej, och God Jul, hoppas julbuffén smakar bra. själv ska jag snart äta mig en julskinksmörgås,mmm så gott! Molly måste vara i paradiset när hon får bada så mycket och vilken upplevelse att ni ska snorkla. det ligger lite snö på gatorna så det är lite vitt iaf. jag önskar mig inget speciellt! Det roliga blir att ni kommer hem! jag har hunnit med att klippa mig också, mer lugg och uppklippt och lite kortare kan man säga, blev nöjd iaf! fortsätt att njuta, alla hälsar till er och saknar er!, kram kram /Mia

Går det ej att lägga upp bilder så man får se vad ni upplever?:)

Mamma david och jag har börjat prata att vi ska spara så vi kan åka med er till thailand, då har ni barnvakter så de räcker och blir över!

Anonym sa...

Det later som om ni ar i paradiset. Jag vill ocksa aka ivag!!! Men nu ar jag i alla fall ledig i TRE hela dagar!
Fortstatt eran trevliga resa!
Halsningar fran Pitea!

Anonym sa...

Hej Hanna! Skönt för er tre att vara hemma igen i Pite, trots att ni hade väldigt skönt i Thailand under jul o nyårshelgen. Förstår att det känns underbart att äntligen ha flyttat in i ert eget hus på Backevägen. Det har varit så roligt att fått ta del av allt spännande ni upplevt under er vistelse i Thailand. Skönt att ni är tillbaka helskinnade från äventyret. Tråkigt att din mobil försvann och att Johannes fick ont i entå. Jag hoppas att han inte har så ont i den nu längre. Ja tyvätt är det så att underbart är kort och vardagen tar ut sin rätt igen. Men snart är ni tillbaks i de gamla hjulspåren på nytt och sen går allt åter på räls som det gjorde innan nipåbörjade resan till det soliga landet. Jag, (Ingrid, Erling, Hassan och Susanne önskar er tre en fin tid framöver som Backevägenbor. Många hälsningar o kramar från oss fyra / Ingrid.