fredag, december 08, 2006

december utan julstämning

Iår har jag absolut brist på julkänslan i kroppen. beror säkert på flera saker.
1. Vi ska inte fira jul utan sola och bada i Thailand.
2. Jag har inte köpt en enda julklapp
3. Ingen snö.
4. stora flytten pågår än
5. inget julpyssel, inga julkort skickade

Men det känns faktiskt helt ok, trots att jag i vanliga fall är en stor julälskare. jag samlar istället på mig kraft inför nästa jul, då vi hoppas fira på backevägen och ha många långa trevliga sammankomster vid fina valnötsbordet.

För övrigt är det sisådär, lite familjetrassel som gör mig engagerad och lite frustrerad. Men så är det att bo nära sina kära. Att njuta med dom och samtidigt ibland lida! På jobbfronten är det fortfarande inte bestämt om jag får stanna på blå hästen eller inte. Längtar efter att veta så att man kan planera våren.

Nästa lördag åker vi till sthlm. Längtar mig grön efter er som är där!!!
På söndag ska jag baka lussekatter och julgodis. Lite ska man iallfall få av julkakan.
Molly sjunger Det lilla ljus jag har och Vi komma vi komma och på onsdag ska vi på luciafest på förskolan. Tänk, man är mamma!

2 kommentarer:

Maria Kvickström Enquist sa...

Hej kara vanner!
Tyvarr blir det inga prickar pa a och o, hoppas det gar att lasa iallafall. Som ni kanske last pa bloggen har vi det underbart har i varmen och nu langtar vi efter er! Det ska bli sa kul att traffa er pa Koh Lanta. Alla vi har pratat med som varit pa Lanta sager att det ar det basta stallet i hela Thailand. Det ska bli kul att se om de har ratt. Vi undrar om ni har mojlighet att ta med lite proviant till oss?

Vi skulle vilja ha:
Nagra barnmatsburkar till Edwin. 8 manaders, fisk ar han inte sa fortjust i men annars ar han inte knusslig.
Oliv- bodybutter fran Apoteket + En tub Miniderm.

Hinner ni inte inforskaffa Apotekssakerna ar det ingen panik, det gar sakert att fa tag i nagot liknande har.

Kram pa er, vi ses snart!

Hanna sa...

Vi ska anteckan och ta med! Ha det toppen nu tills vi kommer! Det låter lovande inför jul och nyår!
Kram!