lördag, december 30, 2006

Koh Mook

Nu tjuvbloggar maken. Hanna och Molly gick till poolen hos Martin&Maria.

Vi kom tillbaka fran Koh Mook igar eftermiddag. Det var ett par underbara dagar, en riktig paradiso. Det fanns bara en storre resort dar vi bodde och en skyddad liten strand med en massa palmer intill. Litenheten pa stallet gjorde att det kandes familjart och lite privat. Vattnet var marmare an pa Lanta och sma stickiga alger vilket gjorde att Molly trivdes bra i havet ocksa.

Vi gjorde naturligtvis det obligatoriska besokat till naturresesrvatet i Emerald cave. Man simmar 80m in i en lang grotta, dar vaggarna ar prydda med glittriga stenar, och kommer sedan ut i ett rum med himlen som tak. Det ar en sandyta pa ca 50*50 m med 80-100m hoga bergvaggar kladda med tropiska trad.
Enligt skylten pa stranden anvandes grottan och den gomda platsen av pirater som mellanlagrade sitt stoldgods. Frant var det. Molly hangde med pa tunnelsimningen och allt gick bra.

Nu skall jag tillbaka till poolen och soolen. Tjing.
Jo, glomde skriva att jag hela tiden forundras over att sa manga kor omkring i nya fina pickisar. I like pickisar.

\ Johannes L.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Johannes och roligt att läsa vad du skrivit. Hade varit toppen att hänga med på tunnelsimningen med dig hanna å Molly. Vilket äventyr ni verkar vara med om. Själv känns dfet som om jag också skulle behöva ett äventyr. Lite tungt just nu men skönt att Anställningen hos Hellströms blivit klart. Fick 23 000 i månaden + fri bil och bensin, även i privat körning. Så det blir nog bra. Får även provision på vinsten vid årslutet så n u gäller det att få budgeten att hålla och se till att det blir något över. Men jag längtar efter er jättemycket och saer fram emot att ni kopmmer hem. Vi har pratat om när vi ska hämta er på Kallax och vilken tid, men vi hörs säkert. I morgon nyhår är jag bjuden ner till Kustkyrkan på mat mm av HEllström så jag behöver inte sitta ensam. Hoppas att ni får en fin nyår och att vi får mycke lycka alla och glädje 2007. Kram från mig och resten av familjen.

Hanna sa...

KRAMAR!! till hela familjen och grattis till jobbet mamsen. langtar efter er och det ska bli jattekul att komma hem igen. Dock har min mobil blivit tappad sa forsok inte na mig pa den. vi aker fran arlanda ngn gang kring 09 pa torsdag, men vi hor av oss pa morgonsidan nar vi landat. Aterigen stora kramar!!

Anonym sa...

Har lost fragan om pickisarna. En ny juste Hilux (inte fjant-hilux) kostar 550.000 Bath dvs ca 110.000 svenska. Shit, det ar ju bara 40% av vad den kostar i sverige. Masta dubbelchecka det har.
/Jojje

Anonym sa...

Go Jocke! Det kommer att sluta med att du får importera en pickis. Och varför inte!? Det låter som om ni har det underbart, men jag har förstått att det kanske inte är lika positivt i erat nästa inlägg. Jag skall läsa det nu,så jag återkommer. Men tills dess...go pickisar