tisdag, juni 17, 2008

Majken 6 månader

Masken Majken, storasyster Molly och Pappa Johannes har varit på 6 månaderskoll idag medan mamman jobbade på i olika fantasivärldar. Resultatet var följande:

Längd: 70 cm
vikt: 7335g

( molly var vid samma månad 68,5 cm och 7400g)

Den unga damen har fortfarande väldigt lätt för skratt och är sällan stilla. Jag fruktar trappdöden inom kort om inte grinden kommer upp snart ( pisk pisk till den som ska upp med den och samtidigt göra tusen andra saker) Hon rullar runt i huset och försöker hoppa framliggande, med resulatet att hon ibland dunkar nosen i golvet. Att byta blöja på skötbordet är inte lätt då hon kvickt rullar runt och grabbar tag i närmasta ting som hon får syn på. Ofta dras blöjorna på bakifrån ( jag tackar för de dyra MEN ack så praktiska byxversionen från 7 kg)) Äter gör hon, gröt till frulle, barnburk till lunch, fruktpure alt ersättning till mellis och gröt/ersättning/bröst till middag och sedan ersättning/bröst på sena kvällen. Pratar och testar sin röst när andan faller på och tycker att storasyster är det roligaste som finns. Det är bara hon som får henne att gapflabba genom att uppenbara sig. Inga tänder syns till och sitter gör hon inte själv. Sover ute i vagnen på dagen och somnar själv för kvällen i sin säng. Sammanfattningsvis är hon som nybliven 6 månaders en tokglad, energisk och lättskött unge som hänger med på ett hörn överallt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken stor och fin guddotter! Sprallig och glad och välartad. Precis som det skall vara!

Kramar till det fina barnet!

swingpjatten sa...

Får en tår i ögat när jag ser er. Får två när jag ser mina syskonbarn. Dom är det finaste....
kärlek
Faster Sara

Anonym sa...

Hej MAjkens mamma och pappa(+syster) ville bara berätta att min Majken är 7 1/2 år och har begåvats med ett av sveriges finaste namn..tycker jag:)
Kram till er
Marit i Falun