söndag, juni 08, 2008

morgonstund har guld i mun

Jag förstår inte var Molly får orken ifrån. Imorse vaknade hon innan 05 och kunde inte somna om. Det går inte att ha henne med oss då för då väcker hon lillMajken och då har vi två mer eller mindre glada barn och två onda arga trötta föräldrar. Så johannes gick upp med storan och slog på en film och vi sov till 06 då lillan slog upp de blå,som vanligt. Jag kände mig genast irriterad, hur tusan ska vi ta oss igenom den här dagen? Men det går ju, även om vi i perioder har varit trötta. Allt blir liksom en liten kamp. Man kämpar för att få sova lite längre, sen försöker man få henne att INTE sova på dagen, vilket gör henne klängig och hängig och sen är det hur konstigt det än kan låta skitsvårt att få henne att somna på kvällen. Tricks och fix! Och nu pratar vi inte om Majken 6 månader, utan om Molly tre år! Lillan lägger vi i spjälan vid 20-21 och hon somnar oftast utan gnäll och vaknar bara när hon är hungrig( två tre gånger på natten...)Att hon vill upp kl sex är mer ok än fem om man säger så..Imorgon sover vi längre har jag bestämt!

Egentligen har det varit en bra, arbetsam dag med städ och tvätt och grillning och fika hos Emma och co. Nu har jag grus i ögonen och klockan är lite över åtta. Och ingen fotboll har jag hunnit se. Fast poäng i två av tre matcher är inte så dumt!

Sov gott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

idag känner jag också att jag saknar er!

Anonym sa...

bara idag? ;) vi saknar då er varje dag! Kom imorgon och se fotboll vetja! kram kram