onsdag, september 06, 2006

en bättre dag

Ibland känns det direkt man vaknar. Om det är en bra dag eller inte. Idag har varit en bra. Vi har varit med Jill, Agnes och Love på öppnis och lekt. Efter det åt vi tillsammans-korv och makaroner. När Molly tog sin lunchlur så passade jag på att köpa lite dagisregnkläder. Naturligtvis hade jag väntat för länge med att shoppa billigt på HM, så det fick bli en rosa sak med brummelisa på. Inte kul att ärva om vi skulle få en pojke nångång. Nåja. Nått rosa kan hon ju få. Molly ska ju börja på dagis. På trädgården. Min högsta förskoledröm har gått i uppfyllelse. PÅ måndag börjar inskolningen. Halleljula. Och på måndag blir jag arbetslös och arbetssökande. Johannes blir pappaledig. För mig ser det ut att bli starta egetkurs i oktober och lite dramauppdrag ungefär samtidigt. Får se om det går ihop. Annars får jag gå lite senare. Det är iallafall jättekul att få komma igång igen.

Jag har slutat äta godis på vardagar. Lördagsgodis är nu mitt mål en tid framåt. Och träna träna träna. För att få komma igång igen, kroppen känns alldeles för trött i dagsläget. Och nu när min man är pappaledig så kanske jag kan träna lunchpass;)

Ikväll blir det IDOL som följs upp med partiledardebatt på 4an. Nöje och nytta. Och lite chokladglass. För glass är väl inte godis???

Inga kommentarer: