söndag, september 17, 2006

Rösta idag!

Söndag. Inte vilken söndags som hellst utan valdag i svea rike. Vi har poströstat. Jag och Johannes. Molly försökte också och grabbade tag i en näve kommunalvalsblanketter. Men kuverten var för långt uppe och hon saknar både åldern och vettet än så länge. Annars har vi inte gjort så mkt. Veckohandlat, ätit stekpalt och sovit en stund. Nu väntar vi på att Mollys älskade Mia ska komma hem från minilumpen. Ikväll blir det nån slags valvaka på kolmilavägen. Jag har lagt min röst på FI. Hoppas dom kommer in i riksdagen! Känner på mig att det blir en omvälvande kväll. Och Fredrik han har ju så fina ögon, som en tant sa när hon skulle rösta idag. Pensionärerna gör uppror mot Göran. Suck.

Igår hade vi myspysig kväll med mammor från Pite. Jag drack vin och åt godis och njöt av tillvaron.

Om allt går som det ska kommer vi till sthlm om två veckor en fredag och stannar tilloch med måndag eller tisdag. Då hinner vi så mkt vi hinner, men vi vill såklart hänga med er alla.

KRAM

Inga kommentarer: